"Fogyatékossá tesznek bennünket a szolgáltatók és a hivatalok a túlbonyolított ügyintézéssel" - címmel olvasható a Laba.hu cikke

"Sok vállalat tévesen hiszi azt, hogy befogadó. A Down Alapítvány vezetője szerint a használhatatlan ügyintézés őt is fogyatékossá teszi, hisz nem tudja jól használni a környezetét, ha az átláthatatlan" olvasható a LABA üzleti iskola cikkében. Az írásban olvashatunk többek között az alapítvány megalakulásáról, munkájáról, hogy a hivatali ügyintézéseknél, szolgáltatások igénybevételénél milyen helyzetben vannak a különböző fogyatékossággal élő személyek, és jó példákról is, ahol a szolgáltatóknak már "sikerült megugrani" az akadályokat és mindenki számára használhatóvá tenni a szolgáltatásukat. 

Alapítványunk egyik intézményének a LABA Magyarország Oktatási Kft. szeptemberben laptopokat adományozott. „Az egyik átmeneti otthonunkban működik egy, a biztonságos internethasználatról szóló tanfolyam, ahol például a Facebook tudatos használatára és a nem biztonságos weboldalak felismerésére tanítják meg az ügyfeleinket” – fogalmaz Máthé-Muraközi Eszter a cikkben és hozzáteszi: a digitális eszközöket ugyanis a dolgozók mellett a fogyatékos ügyfeleik is használják kommunikációra, információgyűjtésre, szórakozásra. Annak, hogy megtanítsák őket a használatukra, fontos szerepe van a minél önállóbb életvitelben is. „Megtanítjuk nekik, hogy ha mondjuk nem ismerik egy szó jelentését, keressenek rá. Az olvasás, a beszéd, a háztartás, az önellátás mellett azt is oktatjuk számukra, hogyan tudnak telefonon vagy számítógépen koncert- vagy éppen cirkuszjegyet venni, esetleg bowlingpályát foglalni” – teszi hozzá a LABA online oktatási platform riportjában Gruiz Katalin. 

A teljes cikket ide kattintva tudja elolvasni: IDE Kattintva
Link: https://cutt.ly/LeP7bVtl