A csatolt vetíthető előadásban röviden összefoglaljuk a kifejlesztett innovatív pedagógiai módszer - az INV módszer - lényegét: a folyamatos fejlesztés a mindennapi élet feladataiba, az önkiszolgálásba (gondozás) és az önálló élet gyakorlásába (szociális adaptáció) ágyazva történik, dinamikus és interaktív módon. A fejlődés/fejlesztés mindig kétoldalú, a fogyatékos ember és az őt támogató szakember együttes munkájának az eredménye, azért központi fontosságú a kettőjük kapcsolata.
Maga a modell ciklikusan működik a felmérés - értékelés - tervezés - kivitelezés - értékelés - újratervezés, végtelen ciklus mentén.
A keret a szolgáltatás, amit a szociális szolgáltató nyújt és a fogyatékos ember igénybe vesz: tehát egyenrangú felek 'piaci' kapcsolatáról van szó, ahol nem lehet érdekellentét a két fél között és a megrendelő óhaja szerinti szolgáltatást nyújtja szakmai szempontok szerint összeállítva.
A tervezés személyközpontú és sok-sok hosszabb-rövidebb távú tervből és a tervek kivitelezését jelentő 'projekt'-ből áll.
A legnagyobb ívű terv az életterv, vagyis a személy életének, céljának figyelembe vételével készülő élethosszig tartó terv, melynek általános célja a lehető legnagyobb mértékű önállóság elérése. Ez a cél megszabja az irányt, az útvonalat.
Ezt a nagyívű tervet aztán lebontjuk éves, féléve, havi, heti vagy akár napi tervre. A tervezés a fogyatékos ügyfél és a szakemberek közös munkája. A hosszú távú terveket vezető szakemberek és teamek segítségével alakítják ki, a napi terveket a gondozók, segítők, mentorok közreműködésével.
A csatolt előadást mindezt részletesebben is tisztázza.
Csatolmány | Méret |
---|---|
A támogatás jellemzői | 499.69 KB |
A támogatás eszközei | 1.22 MB |