Pályázatok és projektek
![]() |
Pályázatok listája 2021 A 2021. évi nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2020 A 2020-as nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2019 A 2019-es nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2018 A 2018-as nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2017 A 2017-es nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2016 A 2016-os nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2015 A 2015-ös nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2014 A 2014-es nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2013 A 2013-as nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2012 A 2012-es nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2011 A 2011-es nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
![]() |
Pályázatok listája 2010 A 2010-es nyertes pályázatok összefoglaló táblázata. |
|
Munkahelyi inklúzió - pályázatok, projektek Ezen az oldalon azokat a pályázatainkat, projektjeinket mutatjuk be, amelyek célkitűzése az értelmi fogyatékos munkavállalók nyílt munkaerőpiaci elhelyezkedésének támogatása. |
||
![]() |
Foglalkoztatás 2019 Értelmi sérült fiatalok elhelyezkedését elősegítő program |
|
Autonóm élet, támogatott életvitel – lakáshasználat, munkavégzés, szolgáltatások igénybevétele Az FSZK által támogatott program célja az értelmi fogyatékos felnőttek autonóm életének, támogatott lakhatásának, munka-végzésének tudatos irányítása és a gyakorlati eszköztár fejlesztése. A fogyatékos ügyfelek, az őket támogató szakemberek, az érintett családtagok és a lakókörnyezet, összehangolt felkészítése a beköltözésre, a munkába állásra és az önálló életvitelre. A hivatali ügyintézők és közösségi valamint piaci szolgáltatók megfelelő informálása és együttműködésre hangolása. A módszertani fejlesztések protokollok, és tan-anyagok formájában történő rögzítése, disszeminálása. |
||
#IDoSport Erasmus+ projekt Az #IDoSport Erasmus+ projekt célja, hogy az értelmi fogyatékos személyek minél önállóbban, minél több lehetőséget igénybe véve sportolhassanak. |
||
![]() |
Művészet és közösségépítés Az Open Society Foundations által pályázatot hirdetett Művészet és közösségépítés pályázatra beadott programunkat, miszerint óriás festményeket készítünk integráltan Budapest közterületén, a Civil Szigeten valósítottuk meg. |
|
![]() |
Foglalkoztatás 2017 Értelmi fogyatékos munkavállalók nyílt munkaerőpiaci integrációja |
|
Testvértáborok- MOL2017 Tréninggel kombinált élménytáborokat tervezünk értelmi fogyatékos gyermeket nevelő családokban élő nem fogyatékos testvérek számára.
A program időszaka: 2017.10.01-2018. 07.31. |
||
![]() |
Könnyen érthető hulladékgazdálkodás |
|
![]() |
ValueAble - Inkluzív foglalkoztatás a vendéglátóiparban Alapítványunk 2017-ben csatlakozott a ValueAble európai kezdeményezéshez. A projekt célja, hogy inkluzív foglalkoztatás keretében nemzetközi szinten mozdítsa elő értelmi fogyatékossággal élő személyek elhelyezkedését a nyílt munkaerőpiacon, azon belül is elsősorban a vendéglátóiparban. A projekt 6 ország együttműködésével az esélyegyenlőség gyakorlati bővítésére, kiterjesztésére törekszik. |
|
![]() |
Fotográfián alapuló művészetterápia 2015. októberében indult a Gyermekgyógyító program keretében a Fotográfián alapuló művészetterápia a MOL és az Új Európa alapítvány támogatásával. 30 résztvevő, többségében Down szindrómás gyermekek, fiatalok vett részt a klubfoglalkozásokon, és a táborban. Július 29.-én egy program záró workshopot tartottunk. A Fotográfián alapuló művészetterápia középsúlyos értelmi fogyatékos ( főként a Down szindrómás) gyermekkel folytatott fototerápián keresztül hivatott bemutatni az alkotás hatékonyságát egy olyan művészeti ág alkalmazásával, mely a modern technika vívmányaképp viszonylag egyszerű, könnyen tanulható technikával tud eredményt produkálni. A fotózás, a fényképek nézegetése, értelmezése, a képek mondandójának felismerése, tartalmuk elemzése, majd egy magasabb szinten már az aktív képkészítés, a saját személyiség kifejezése egy olyan új eszközzel, mely többletet és könnyebbséget jelent a nehezen beszélő, magukat nehezen kifejező, kifejezőeszközökben korlátozott középsúlyos értelmi fogyatékosok eszköztárában. |
|
![]() |
Mentálisan Akadálymentes Közlekedés 2013-ban indult a Down Alapítvány projektje, mely az értelmi fogyatékos személyek támogatott életviteléhez járul hozzá egy újabb részlettel a "Mentálisan Akadálymentes Közlekedés" témájában (FOF 2014).
A projekt célja, hogy felkészítsük fogyatékos ügyfeleinket, a támogatásukban szerepet játszó szakembereket, valamint a közlekedést biztosító szolgáltatókat, az értelmi fogyatékos személyek önálló közlekedésére.
A felkészítéseket tréningeken, képzéseken és tanácsadásokon, és utazás gyakorlaton keresztül valósítjuk meg.
Az igényeket és problémákat az utazással kapcsolatban elő- felméréssel vizsgáljuk.
Ezután csoportos, illetve egyéni fejlesztési tervet dolgozunk ki, majd alkalmazzuk.
Az egyéni és csoportos felkészítések gyakorlati megvalósulása után hatásfelmérést végzünk az eredmény felmérése céljából.
|
|
![]() |
INV: Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan Az INV Projekt középsúlyos, halmozottan sérült és súlyos értelmi fogyatékosok fejlesztését, önálló életre felkészítését végző szociális segítők és foglalkoztatók számára létrehozott támogatói modell. A Projekt weblapja magyarul is olvasható: www.invllp.eu.
A modell lényege az, hogy a fogyatékos ügyfelek fejlesztése a gondozásba, illetve a foglalkoztatásba ágyazva folyjék. A módszer egy olyan modellen alapul, melynek alapvetően fontos része az segítő attitűdje. Az fejlesztéshez kötődő attitűd abból az egyenrangú partneri viszonyból következik, mely a segítő és a segítségre szoruló fogyatékos ember között jön létre.
Az egyénre szabott hosszú- és középtávú, valamint napi fejlesztési tervekben kitűzött célt apró lépésekre bontva éri el a segítő, foglalkoztató vagy mentor. A támogató szakember a személy fejlődését folyamatosan követi és dokumentálja. Csak ott és csak annyit segít, hogy a fejlődés ne álljon meg, hogy a segített személy átlendüljön az éppen aktuális akadályon. Feladatot a fogyatékos ügyfél helyett nem végez el.
Nagyfokú tudatosság és partneri viszony jellemzi ezt a fajta fejlesztést. Ez a modell a segítők, gondozók, patrónusok tudatosságát növelve segít észrevenni a fejlesztési lehetőségeket, felismerni azokat az apró jeleket melyek az előrehaladást mutatják, és megfigyelni nem csak az ügyfél fejlődését, hanem saját hozzáállásukat, az érzések, a gondolatok, az attitűd változásait. Az önmegfigyelés és a reflexió leírásakor elemezhetik saját viselkedésüket az ügyfél—segítő kapcsolatban, így a segítők vagy önállóan vagy szakember, szupervízor segítségével megoldhatják a felmerülő problémákat, megelőzhetik a lassú fejlődés miatti frusztrálódást, a kiégést. |
|
![]() |
MAK: Mentális akadálymentesítés Az értelmi fogyatékosok számára kívánatos akadálymentes hivatali ügyintézés és szolgáltatások megvalósítása Magyarországon időszerű és elengedhetetlen feltétele az értelmi fogyatékos és és autista személyek önálló életének. A demonstrációs projekt a jelenlegi helyzet és az igények felmérésétől az oktatáson át a megvalósulásig mutatja be, hogy hogyan lehet ezt megoldani. A tapasztalatok alapján útmutatót és oktatási anyagot dolgoztunk ki az értelmi fogyatékosok, segítőik és a hivatalok/szolgáltatók munkatársai számára. Tesztügyintézések és a hivatali és szolgáltatói munkatársak felkészítő tanfolyamai azt mutatták, hogy a kidolgozott metodika és a tanított attitűd általánosan alkalmazható és egy egyszerű, de fontos lépés lehet a mindenki számára használható szolgáltatások és hivatalok irányába. |
|
KÖSZ program |
||
![]() |
Virtuális fotográfián alapuló művészetterápia környezet,- és erdővédelmi foglalkozások A vírushelyzeti korlátozások nemcsak a beltéri, hanem a kültéri programokat, foglalkozásokat is lehetetlenné tették. A korábban kidolgozott és folyamatosan bővülő módszerünk jelentős módosítást igényel. A személyes találkozást és a csoportmunkát, egymás inspirálását nélkülöző jóval személytelenebb interneten keresztül történő virtuális foglalkozásokra kényszerülünk. Ebben a mindenki számára embert próbáló bizonytalan és feszült helyzetben mindinkább szükség van a foglalkozások terápiás hatására. Igyekeztünk a feladatok izgalmasabbá tételére, színesítésére.
|
|
![]() |
MOTE Projekt M.O.TE – ‘Az én véleményem az én szavazatom’ Grundtvig Többoldalú Projekt, az Európai Oktatási, Audiovizuális és Kulturális Élethosszig Tartó Tanulás Program által finanszírozva.
A projekt célja, hogy segítséget nyújtson értelmi fogyatékos személyeknek politikai jogaik gyakorlásához és ahhoz, hogy aktív, a közügyekben résztvevő állampolgárrá váljanak. |
|
![]() |
Breaking Barriers and Building Bridges (B4) - Az aktív állampolgárság elősegítése értelmileg akadályozott fiataloknál Alapítványunk 2020-ban csatlakozott a Breaking Barriers and Buliding Bridges, röviden: B4 projektbe, amelynek célja az értelmileg akadályozott felnőttek globális állampolgáriságával és polgári szerepvállalásával kapcsolatos készségek és képességek fejlesztése, az aktív állampolgárság megélésének elősegítése. A projektben öt ország vesz részt: a spanyol, cseh, olasz és horvát partnerekkel szorosan együttműködve dolgozunk azon, hogy jó minőségű és hasznos szakmai anyagok jöjjenek létre a témában, továbbá egy olyan modern képzési struktúrát alakítsunk ki, amely az oktatók, trénerek, tovább az értelmileg akadályozott felnőttek számára is alkalmazható legyen. Alapítványunk fő feladata a projekt minőségirányítási értékelése. |